בין אם בבעלותך רכב חדש לגמרי או משומש, יש כמה גורמים שיש לקחת בחשבון לפני רכישת אימובילייזר לרכב. אלה כוללים את העלויות ואת היעילות של המכשיר. במאמר זה, נבחן את שני סוגי האימובילייזרים הזמינים: מגע ובלתי מגע. נדון גם בבעיות ובחסרונות של כל סוג. בסופו של דבר, אנו נעזור לך להחליט איזה סוג מתאים לרכב שלך.
בעיות שיכולות להתעורר
פעמים רבות, בעיות שיכולות להתעורר עם אימובילייזרים לרכב עלולות להיות די מתסכלות לנהגים. החדשות הטובות הן שניתן לתקן אותן בקלות.
אימובילייזרים פועלים כדי למנוע מעבריינים בשוגג לגשת למכונית שלך. המשמעות היא שלא תוכל להתניע את המכונית שלך אלא אם כן יש לך את המפתח המתאים. החדשות הרעות הן שהמערכת עלולה להתקלקל, ויכולה להיות תיקון יקר.
לרוב כלי הרכב המודרניים יש אימובילייזרים שהם חלק מתכונותיהם נגד גניבות. מערכות אלו מונעות ממערכות ההצתה והזרקת הדלק לפעול. בהתאם לדגם המכונית, ייתכן שהבעיה היא במפתח, או בחיווט או ב–ECU.
למפתח יש שבב קוד אבטחה ששולח אות לרכב. ה–ECU קורא את האות ושולח בחזרה קוד הרשאה ייחודי. לאחר מכן, המכונית משווה את התוצאות עם המפתח כדי לקבוע אם היא יכולה להתניע את המנוע.
לאימובילייזר יש נורית חיווי מהבהבת כמה פעמים כאשר המכונית מתניעה לראשונה. הנורית תישאר דולקת למשך מספר שניות ולא תאפשר למנוע להתניע עד לזיהוי המפתח.
האימובילייזר נועד להחזיק מעמד לאורך זמן. עם זאת, כמו ברוב החלקים, עם הזמן, זה יכול להתבלות. מומלץ לקחת אותו לטכנאי מוסמך שיבדוק אותו.
במידה ואינכם יכולים להתניע את הרכב שלכם, תצטרכו לקרוא למנעולן שיתכנת מחדש את המפתחות שלכם. אתה יכול לקנות סוללת מפתח חכם חדשה ברוב החנויות הכלליות.
אימובילייזר עשוי להיות גם נורית אזהרה על לוח המחוונים. אור זה הוא בדרך כלל בצבע אחיד. ניתן לאפס את האור הזה על ידי הכנסת המפתח מחדש או הוצאתו.
אימובילייזרים ליצירת קשר לעומת ללא מגע
ישנם מספר סוגים של אימובילייזרים לרכב זמינים בשוק. הם כוללים מגע ובלתי מגע. לכל סוג יש תכונות משלו. ישנם גם כמה דגמים שאינם דורשים מפתח להפעלה.
אימובילייזרים הם חלק ממערכת מורכבת של חיווט ואלקטרוניקה במכונית שלך. פעולתם תלויה במערכת הסנכרון שלהם. הן ידועות גם כמערכות נגד גניבות. הם נועדו להרתיע גניבות ולמנוע מגנב להתניע את המכונית. עם זאת, המערכת אינה מגינה עליך מפני גניבה של מכשירים יקרי ערך בתוך תא הנוסעים של המכונית.
אימובילייזר מגע מופעל על ידי אות מפתח או קוד המוצג בלוח הבקרה. קל לעקוף דגמים אלה. עם זאת, הם מהווים הגנה יעילה נגד גניבה. יש להם גם ממסר ביחידת הבקרה.
אימובילייזרים ללא מגע אינם דורשים מפתח לפתיחת הנעילה. דגמים אלה פועלים על ידי קבלת אות מכרטיס מפתח או משלט מפתח. בחלק מהדגמים יש גם חיישן שמחזיק את כרטיס המפתח.
דגמים מסוימים מאפשרים למשתמש לפתוח את האימובילייזר בלחיצה פשוטה או להפעיל מתג. אחרים דורשים לחיצה על הכפתור.
לרוב הדגמים המודרניים יש אלמנט בקרה מובנה בגוף המפתח. ניתן להפעיל אותם גם עם מחבר CAN. דגמים מסוימים כוללים גם חיישני תנועה המזהים כאשר מפתח מוסר מהמקלט.
האימובילייזר הראשון קיבל פטנט בשנת 1919. בימים הראשונים היה קל לעקוף אותם. לאחר מכן, יצרנים החלו להשתמש במפתחות קוד.
הסוג הנפוץ ביותר של אימובילייזר הוא זיהוי תדר רדיו של מפתח אלקטרוני. מכשירים אלה מסוגלים לנעול או לפתוח את המכונית שלך תוך שנייה.
תסמינים של אימובילייזר כושל
תסמינים של אימובילייזר כושל לרכב כוללים מפתח שלא מסתובב, נורית לוח המחוונים שלא תכבה ומנוע שלא מתניע. סימנים אלו עשויים להעיד על בעיות במודול בקרת המנוע או ברכיבים אחרים.
מפתח שלא מסתובב יכול להיגרם ממספר גורמים, כולל צילינדר מנעול, אינטרלוקים או מנגנון נעילה לקוי. מפתח לא תקין עלול להיגרם גם משבב מפתח לא תקין.
אם יש לך בעיה עם יחידת בקרת המנוע שלך, ישנם צעדים שאתה יכול לנקוט כדי לתקן אותה. חלק מהצעדים הללו עשויים לדרוש נסיעה לסוכנות שלך. עם זאת, הם אמורים להיות מסוגלים לתקן את רוב הבעיות, לפחות בטווח הקצר.
הדרך הטובה ביותר לדעת אם האימובילייזר שלך עובד היא להסתכל על החיווט של המכונית. שבב מפתח פגום, חיווט חשמלי פגום או קורוזיה עשויים לגרום לבעיה. הספק או מכונאי הרכב שלך יכולים לתקן בעיות אלו.
התסמין העיקרי של אימובילייזר שלא עובד הוא שהמנוע לא מתניע. המנוע יתניע לאחר הכנסת אסימון האבטחה המתאים למצת ההצתה.
אורות לוח המחוונים שנדלקים ונכבים הם לרוב הדרך של האימובילייזר לומר לך שהמפתח הוכנס נכון. המערכת גם תתריע על בעיות אפשריות אחרות.
בימים עברו, הדרך היחידה לכבות את האימובילייזר הייתה לשלוף את המפתח. האימובילייזרים של היום הרבה יותר מתקדמים. המערכת יכולה להיות מופעלת מסיבות רבות, כולל שריפה לא נכונה, לחות ומגנטיות.
"סמל המפתח" בלוח המחוונים הוא הדרך של המכונית לומר לך שהיא זיהתה את האות של המפתח. הסמל עשוי להיות חלק מקופסה קטנה המוסתרת מאחורי לוח המחוונים.
תכנות מחדש
בין אם אתה משדרג שלט מפתח, משחזר פונקציונליות או מבצע משימה אחרת הקשורה לאימובילייזר, תמיד עדיף להשתמש בכלים הנכונים. זה גם רעיון טוב להתקשר למנעולן רכב בעל מוניטין אם אינך בטוח מה לעשות.
טכניקת תכנות טובה היא לרענן את ה–EEPROM באימובילייזר. תהליך החזרה מחזיר את ה–EEPROM לערכי היצרן שלו. באמצעות מתכנת משדר, ניתן לתכנת רצפי מפתח המאוחסנים בשדה הנתונים EEPROM. זוהי הדרך היעילה ביותר לשחזר את התפקוד של שלט מפתח.
מלבד השימוש בטכניקה שהוזכרה לעיל, אתה יכול גם לבחור בתוכנית NASTF VSP Registry. ה–VSP Registry היא מערכת המספקת גישה נרחבת למידע הקשור לאבטחה. מערכת זו מגנה על הבטיחות והשלמות של מערכת האבטחה לרכב שלך. זה גם יכול לעזור לך לזהות אם אתה צריך להחליף רכיב מסוים.
טכנולוגיה נוספת הקשורה לאימובילייזר היא שבבי RFID. שבבי RFID היא טכנולוגיה המאפשרת לך לתכנת מקשים חדשים ופונקציות מרחוק. אתה יכול למצוא ערכות ריסוק RFID בחנות חלקי הרכב המקומית שלך. ייתכן שתרצה גם לעיין במדריך למשתמש שלך לקבלת הוראות ספציפיות.
אימובילייזר הוא התקן אבטחה אלקטרוני המונע מהמנוע לפעול ללא מפתח. אימובילייזרים הופכים יותר ויותר מתוחכמים, וכלי הרכב של היום משתמשים בקריפטוגרפיה ובדפוסי תגובה לאתגר.
אם אתה צריך לתכנת מחדש שלט מפתח, תצטרך למצוא את השלט הנכון. זה חשוב כי אינך רוצה להשתמש באימובילייזר שאינו תואם לרכב שלך.
תכנות מחדש של שלט קל עם הכלים הנכונים. זה יכול להיעשות באופן ידני, או עם VCDS. ניתן לעשות זאת גם באמצעות מודול עוקף. מודולי מעקף אלה יכולים לנתק את האימובילייזר ולאפשר לך להתניע את המכונית שלך מרחוק. אתה יכול גם להשתמש במכשיר אמולטור כדי לבדוק את האימובילייזר שלך.
חסרונות
בעצם, אימובילייזר לרכב הוא מערכת שחוסמת את אספקת הדלק למנוע הפועל של המכונית. זה גורם למנוע לעצור אם המפתח אינו מסובב כהלכה לתוך ההצתה.
הסוג הבסיסי ביותר של אימובילייזר הוא משדר רדיו. האות מתקבל על ידי יחידת בקרה ונשלח למכשירי המיתוג.
האימובילייזרים המודרניים מתוכננים להיות מופעלים רק כאשר הרכב כבוי. זה הופך את האימובילייזר לקשה הרבה יותר לפרוץ. דגמים מסוימים משתמשים במחבר CAN כדי להפעיל את האימובילייזר.
על מנת לפתוח אימובילייזר, ייתכן שהנהג יצטרך ללחוץ על כפתור או להחליף מתג. ישנם גם כמה דגמים המאפשרים לנהג להזין קוד. דגמים אלה נחשבים אמינים.
חלק מהאימובילייזרים הללו כוללים גם מנגנון משוב המודיע לנהג אם הוא או היא בסכנה. דגמים אלה גם דורשים את אחסון המפתח בחבילה נפרדת.
לדגמים הישנים של אימובילייזרים היה גם מנגנון לניטור המנוע ומערכת הזרקת הדלק. גנב יצטרך להזין קוד במשך זמן רב מאוד כדי לפרוץ לרכב.
האימובילייזר גם חשוף להפרעות מגלי רדיו. זה עלול לגרום לתקלה במכשיר.
דגמים מסוימים יכולים להיפרץ גם על ידי אדם מפוקפק או על ידי חוטפים. דגמים אלו גם אינם מגנים על הנהג מעיניים סקרניות.
בנוסף למערכת, ישנם גם חלקים נוספים ברכב שעלולים להפריע לפעולת האימובילייזר. אלה עשויים לכלול שינויים ברכב. אם גנב יכול לקבל גישה למנוע או למערכת ההצתה, הוא יכול לגנוב את המפתח.
.
.